Gelooft u ALLES wat u ziet op tv?  
 

REACTIES GEDUPEERDEN

Helaas zijn consumenten programma's er op gericht om hun uitzendingen erg eenzijdig toe te lichten. Wij hebben onder de gedupeerden, ontstaan na de uitzendingen onlangs een enquête gehouden. Ook hebben wij naar een algemene mening gevraagd. Hier kwamen hele andere geluiden en meningen naar boven.Een aantal ervan hebben wij hieronder geplaatst. Ik heb ze precies zo neergezet zoals ze zijn ontvangen en natuurlijk waarborg ik iedereen zijn/ haar privacy. Alle berichten zijn verifieerbaar.

"Ondanks de gang van zaken vanaf het begin af aan heb ik ondanks twijfels zo nu en dan altijd een zekere maten van vertrouwen gehad dat het op welke manier dan ook opgelost zou worden. Maar sinds het gebeuren met Kassa is dat vertrouwen naar 0 gedaald en alles wat er na is gebeurd heeft er enkel voor gezorgd dat het vertrouwen in een goede oplossing steeds verder buiten bereik kwam. Door Kassa is de kans op een oplossing voor alle gedupeerde verkeken. En alles er na heeft dat nog versterkt. Als er nog een oplossing mocht komen waarbij de gedupeerde, die door de tv uitzendingen nog zwaarder getroffen zijn, schadeloos gesteld kunnen worden op welke manier dan ook, dan is dat niet te danken aan Kassa of welk programma dan ook, die hebben het enkel nog meer verpest, maar enkel en alleen aan het doorzettingsvermogen van de eigenaar van het bedrijf wat mede door Kassa ten gronden werd gericht. Kassa en consument bescherming? vergeet het maar het maakt meer gedupeerde dat dat ze er helpen. Maar dat wordt heel goed verborgen gehouden, want als dat bij de kijker bekend werd zou het kijkcijfer aantal wel eens flink kunnen dalen, of het gehele programma de das om doen."

Ton (en familie)

"Hou me a.u.b op de hoogte! Heel veel sterkte! Hopelijk wordt TROS / VARA ooit ontmaskert en gaat het spoedig weer de goede kant op voor u en uw familie ! Er is licht aan de einde van de Tunnel (hoe verdomd lang die Tunnel soms ook kan zijn !) als ik verder nog iets voor u kan betekenen dan hoor ik dat graag ik sta 100% achter U !"

"Genoegdoening/rechtzetting van zaken teneinde alle gedupeerden/klanten schadeloos te stellen!!!"

"Sta volledig achter Ton van Alsemgeest. Ben overtuigd van zijn integriteit. Hij is zeer ernstig gedupeerd door de stemmingmakerij van Kassa. Ik hoop van harte dat hij volledig gerehabiliteerd wordt."

Beste Ton. 

Wij hebben een super matras gekocht destijds en zijn daar nog steeds apetrots op. Ik heb wel de petitie getekend en dat ondersteun ik ook van harte. Een dergelijke petitie kan in vele zaken van toepassing zijn . 

De uitzendingen van Kassa e.d hebben wij niet gevolgd ivm onze desinteresse voor de media, zowel via tv als internet. Wij hebben ook geen interesse dat te volgen ondanks jouw frustratie die wij ten zeerste respecteren.  Gezien het bovenstaande kan ik de enquete dan ook niet invullen omdat wij daarop geen betrokkenheid hebben en ervaren. 

Ik hoop ook dat je dat van ons kunt overnemen. Wij zijn met pensioen en willen ook graag rust en orde hebben in ons persoonlijke gezinsomstandigheden. 


Van harte succes toegewenst in de verdere aanpak van de afwikkeling van de complexe problematiek. Je zult dat wel redden!  En ik volg je site om op de hoogte te blijven van jouw zakelijke ontwikkelingen. Niet wat de MEDIA biedt! 

Met vriendelijke groet, 
J. (Jean) de Kock 

"Er waren problemen voor wat betreft de levering. Ook ik heb nooit iets ontvangen. Ben echter van mening dat de problemen in een stroomversnelling terecht zijn gekomen na de uitzending van Kassa. In de huidige wereld van sociale media wordt je dan tot aan de grond toe afgebrand. Ik heb nog getracht contact te zoeken met Kassa om een ander geluid te laten horen, maar geen interesse."

"In Nederland hoort iedereen de kans te krijgen om eerlijk handel te bedrijven. Een overmaat aan regels maakt dat vaak onmogelijk. Daarbij mag de media blijkbaar alles en worden daarbij de goede intenties van de zelfstandig ondernemer ondergeschikt. Op deze manier worden mensen kapot gemaakt. Nu dienen de media verantwoording af te leggen en waar zij hebben gefaald verantwoording af te leggen en te boeten voor hun fouten. Dwz. ondernemer en alle gedupeerden financieel volledig te compenseren."

"De heer Alsemgeest heeft mij altijd een gevoel van betrouwbaarheid gegeven. Na de kassa-uitzending had ik meer te doen met hem dan met mijn eigen verlies."

"Het contract met meneer Alsemgeest is altijd goed geweest. Weet waar ik aan toe ben en wens zijn familie veel sterkte toe. Hun hebben het ergste geleden."

"Jammer dat het zo gelopen is. Heeft alle gedupeerden geld gekost, maar u bent totaal beschadigd. Als ik al naar Kassa of Tros opgelicht kijk , is het nu toch met geheel andere invalshoek en aan de manier van interviewen merk je gewoon, dat het met de objectiviteit slecht gesteld is. Wij wensen je veel succes!"

"Ik kreeg sterk de indruk dat de uitzending van Kassa door moest gaan en dat mevr Groeneveld dat eigenlijk niet wilde gezien het feit dat zij half inde deuropening bleef."

"U doet u best. Daar ben ik van overtuigd. Ik hoop ooit nog mijn matrassen te ontvangen."

"Helaas is de wil er wel altijd geweest bij dhr Alsemgeest. Maar werd hem het onmogelijk gemaakt. Wij zijn hierdoor echt een hoop geld kwijt."

"Het is heel duidelijk dat programma's als Kassa en Tros opgelicht tot elke prijs willen scoren, ook al gaat dat ten koste van de waarheid, om voor hun kijkers z.g. interessante programma's te maken. Een elementair facet - hoor en wederhoor - overtreden ze met voeten; de gevolgen interesseert hen niet"

"Ik ben steeds uitgegaan van de integriteit van de heer Alsemgeest. Bleef geloven in een goede afloop. Helaas dat omroepen zich verlagen tot dergelijke praktijken t.b.v de kijkcijfers. "Schandalig!!!!!!

"De uitzending van kassa heeft mij veel geld gekost en verhinderd dat Alsemgeest een oplossing kon vinden waardoor ze failliet zijn gegaan."

"Ik ben nog steeds van mening dat Ton Alsemgeest zijn best heeft gedaan en daar niet meer in kon slagen vanwege de mediahetze."

"Heb niets anders dan lof voor de wijze waarop ik behandeld ben. Altijd op de hoogte gehouden. Jammer dat alles zo gelopen is ."

"Er is niet duidelijk gehandeld.  U heeft ook geen kans gekregen de problemen op te lossen.U had niet de intentie mensen op te lichten."

"Wij zijn door Ton Alsemgeest goed behandeld en steeds op de hoogte gesteld. Wij hebben de indruk dat hij volkomen te goeder trouw heeft gehandeld. Er zijn misschien fouten gemaakt, maar dat doet iedereen. Wij hebben nooit het gevoel had, belazerd te zijn."

"Het lijkt een gebed zonder eind, maar wij staan pal achter jou. Je bent altijd eerlijk naar ons geweest."

"Ton heeft ons altijd op de hoogte gehouden met de stand van zaken, als wij belden en hij was er niet belde hij altijd netjes terug jammer dat het zo is gelopen, wij hebben alle vertrouwen in Ton"

"Vanaf het begin van de story heb ik een gevoel over deze zaak gehad, waarbij voor mij Kassa gevoelsmatig hoe dan ook een verhaal moest hebben. Dit houdt niet in dat hr Alsemgeest 100% foutloos is geweest of is, maar voor mij is hij bewust geslachtofferd."

"Dhr.Alsemgeest heeft mij altijd op de hoogte gehouden en wilde goed materiaal leveren. Door tussenkomst van Kassa is dat helaas teniet gedaan omdat hij daardoor failliet is gegaan."

"Beste Ton, Ik vind het ellendig dat alles is fout gelopen voor jou. Ik ben blij dat je mijn betaling met wat rente aan mij hebt geretourneerd want ik had echt nieuwe matrassen nodig. Toen jij door omstandigheden geen goede matrassen kon leveren, heb jij me schadeloos gesteld. Geweldig bedankt. Ik hoop dat je in de toekomst weer succes gaat krijgen."

"Als hun zich er niet mee hadden bemoeid had ik of matrassen of geld terug gehad"

"Ik vind het heel vervelend dat u in deze situatie terecht bent gekomen. Nog vervelender vind ik dat al diegene die u onderuit wilden halen daar ook in zijn geslaagd. Alleen hebben die dwarsliggers niet begrepen dat ze zichzelf ook zwaar benadeeld hebben, dat is dan hun pech. Ik wens u veel sterkte toe en hoop dat u weer een zaak op kunt zetten, zoals u zo graag wilde."

"Dat hele gedoe met kassa heeft ervoor gezorgd dat ik geen matrassen heb. Ik wil nu alleen nog mijn geld terug !!! Ik heb tenslotte zo'n CBW stempel op mijn aankoopbon. Ik vind het heel triest wat u is overkomen. Ik vind dat kassa nu maar moet zorgen dat ik en anderen hun geld terug krijgen. Laat het maar een boete zijn voor kassa misschien leren ze het dan af om mensen zo te belazeren. BEDANKT KASSA IK WIL MIJN GELD TERUG !!!"

"Tot op de dag van vandaag heeft de heer Alsemgeest er alles aan gedaan om het allemaal correct af te wikkelen."

"Uw plan is te grabbel gegooid via de media. Dit ten onrecht!"

"Openlijke excuses en schadevergoeding van kassa en tros opgelicht. Excuses en schadevergoeding van iedereen die u en het bedrijf schade hebben berokkend. Naam en eer herstel voor alle betrokkenen."

"DIT STINKT BEHOORLIJK.! Vergoeding en verschoning is hier op zijn plaats. veel succes!"

"Kassa neemt situaties aan en handelt daar naar. Ook als later blijkt dat het niet waar is, gaan ze toch door. In elk geval kijk ik bijna nooit naar dit programma. Ik vind het stemmingmakerij."

"Ik heb nog steeds het volste vertrouwen in de zaak! Ik hoop dat het ook voor U tot een goede oplossing komt, en dat U en Uw gezin vol moed weer een nieuwe start mogen maken . Pijnlijk dat ik nu geen matrassen heb ontvangen, maar smaad en op deze manier onderuit gehaald worden dat wens ik niemand toe. STERKTE!"

"jammer dat er mensen zijn die het succes van anderen niet kunnen waarderen"

"Ik wens jullie alle goeds toe en sterkte bij de komende periode. Ik vind dat Kassa en die haatdragende mensen eens en voor altijd hun mond moeten houden en eerlijk zijn. Daar houd je het langer bij vol, dan bij leugen en bedrog."

"Ik vind het schandalig dat er in Nederland moedwillig mensen/bedrijven kapot gemaakt worden door verkeerde journalistiek. De kijkcijferhoogte mag nooit ten koste gaan van mensen."

"Probeer een nieuw bedrijf op te zetten middels funding en ik wens u succes, daar uw product in een eerder tv reclame er prima voorstond. Kassa is naast een goed tv opzet , ook een hitsig programma. Zo is de Exota limonade ook kapotgemaakt."

"Keurige en neutrale uitleg op jullie website over de gebeurtenissen. Het opvoeren van een show voor het grote publiek om kijkers te trekken door VARA en TROS is hiermee aangetoond. Helaas was de onderbouwing van deze show zo rot als een mandje."

"Ik blijf erop vertrouwen dat Ton Alsemgeest zodra hij de mogelijkheid heeft, ons het geld zal terug betalen. Misschien via schade vergoeding van het programma Kassa of Tros opgelicht."

"Als het niet bij Kassa was geweest, zouden er niet zulke wan toestanden zijn geweest en niet zoveel gedupeerden. Er is steeds communicatie en eerlijkheid geweest bij T Alsemgeest"

"Ik sta nog steeds achter Van Alsemgeest. Ik heb al eerder aangegeven dat Kassa en Tros opgelicht alleen maar aan stemming makerij doen, hetgeen ik volledig afkeur, vooral voor iemand als Antoinette Herzenberg met een jaar inkomen van bijna € 400.000, bespottelijk. Zij moet zich beter inlezen en doen waar ze voor is ingehuurd. Ik zou met haar wel eens een persoonlijk gesprek willen en haar hier op wijzen."

"Dhr. Alsemgeest is tegen ons altijd eerlijk geweest."

"Naar mijn mening zijn beide programma's de oorzaak dat wij 3 kwaliteitsmatrassen node moeten missen. Wij hebben geen geld meer om andere matrassen aan te schaffen, we voelen ons daardoor zwaar gedupeerd."

"Wij denken dat het programma zeker meegeholpen heeft aan het totale verloop en ondergang van het bedrijf."

Wij wensen  de familie Alsemgeest sterkte toe!

"Het is een hele erg situatie, waarvoor een oplossing aanwezig was, maar door omstandigheden met media, duurt het nog veel langer, om het af te ronden"

"Ik heb zeker wel een moment gehad dat ik twijfelde of ik niet met iets in zee was gegaan wat niet deugde, maar heb geregeld e-mails ontvangen en ben er van overtuigd dat deze toch wel oprecht waren. En ik vind het ondanks dat ik mijn aanbetaling heb gedaan voor het matras nog steeds heel erg voor de fam Alsemgeest, wat hun overkomt en vind dit heel erg en onmenselijk"

"Het programma zoals tros opgelicht staat bekend om andere stuk te maken op een manier van het vertrouwen wegnemen van consumenten en daardoor hun handelen ook consumenten duperen ik als zelfstandige haat zulke programma's.

"Dit had nooit hoeven gebeuren. U wilde alleen het allerbeste voor uw klanten."

"Hallo Ton, Ik heb het weer helemaal gelezen en ben er mee eens , het is gewoon een hetse, iemand willens en wetens kapot maken. Heel veel sterkte ook voor je vrouw ."

 "Ik vind dat ik altijd zeer goed op de hoogte ben gehouden van alles via e-mails en telefoontjes. Het programma zat al in de planning dus moest hoe dan ook doorgaan. Zo werkt dat gewoon bij de televisie of alles nu opgelost is of niet De uitzending moet er hoe dan ook komen, met of zonder leugens. Ik hoop dat ik ooit nog mijn matras geleverd krijg want ik heb nog steeds heel veel pijn."

"Tot de Kassa uitzending had ik alle vertrouwen, maar een dergelijke uitzending kan je "maken" of "breken"." Gezien mijn ervaringen is bij mij nooit opgekomen, dat dhr. Tom Alsemgeest de boel zou "flessen". Een oplichter kan veel fantaseren, maar gezien al zijn ingestelde pogingen en zijn werkzaamheden denk ik, dat hij windkracht "10" tegen had, omdat  "Kassa" zeer waarschijnlijk wilde "scoren"."

U mag keihard naam en toenaam van mij vermelden. Ik heb niks te verbergen en een ieder die een draai om zijn oren verdiend wil ik graag daarvan bedienen. Uw film over hoe u toentertijd goed bezig was is en blijft een gegeven dat er niks mis was met u of uw medewerkers. Denk nog maar eens aan hoe de Penny Shoe werd uitgebannen en hoe de Exota fles naar God werd geholpen. Walgelijk, en die laatste salon communist heeft zich rijk ge…………